ads1

31 January 2010

Kenangan Terindah..

CITER AKU KALI NI BYK GAMBAR. SUDI2KAN LAA..

Entah kenape tetiba rasa macam nak rajin mengemas barang2 purba yang bersepah kat rumah aku ni. aku bukan orang yang rajin ye korang. mmg payah la nak tengok aku mengemas. baru je start nak mengemas, terjumpa lak album lama2. mmg dah berzaman la benda alah ni terpelosok dalam almari. aku rasa, sejak aku pindah putrajaya dulu. tahun 2003, pastu aku tak penah nak tengok balik. Dan....bila dah jumpa album, mengemas tah ke mana lahhh. aku dah sebok layan gambar2 tu. punya la banyak kenangan..hmmm..malas nak citer panjang, layan je la gambar2 ni..


ni zaman aku sekolah dulu. aku dulu sekolah agama kat Bagan Datoh, Batu 20. tahun 1991-1995. pengawas tuh. tu sebab muka ganas. (skrg tak lagi. heheh). aku dulu kt sek mmg tak penah senyum. tu ada sejarah citernya. lepas tu, kt sek aku tak ramai kawan. aku rapat ngan sorang membe ni je (dlm gambar bertudung hijau, orang yang baris depan dua dari kanan. A nama dia. Yang lain aku kawan gak, tapi tak la sekamcing ngan yg aku cakap tadi. A ada adik kat sek yang sama. tapi adik dia lelaki. Selalu aku yang tukang temankan A ni g jumpa adik dia. Sekolah agama nak jumpa2 ni kena bawak teman. harusss..oh ye, lupa..aku dulu duduk asrama.

Habis form 5, aku still contact lagi ngan A. smpai time aku dapat keje di KL aku slalu jumpa A. Satu hari A ajak dtg rumah dia. ye la, kata kawan baik. membe ajak dtg rmh, takkan tak sudi..sombong tak bertempat kang katanya. bila smpai di rumah A, tetiba aku nmpk seseorg yang mcm aku kenal. sumpah! ingat2 lupa. ohhhh...baru aku ingat. adik lelaki dia yg slalu jumpa kat sekolah dulu tuuuuu..dalam hati kata, 'apasal muka dia lain ha?' mungkin dah lama tak jumpa kot. eh! dia senyum la pulak. takleh jadi ni, aku senyum gak la..aku nak senyum pun tak pandai tau korang. mmg aku tak penah nak senyum kan aku kata tadi..

maka, arakian, oleh yang demikian, bermula la episod....kau senyum aku senyum, kau tak senyum pun aku senyum gak. hakhak..alih2, terjadi la seperti gambar di atas. aku dah mula couple ngan adik A tadi..adik A tu siapa? tengok betul2 ye..B nama dia..
aku couple ngan B lebih kurang 4 tahun. pastu kitorang kawen tahun 1999 umur aku masa tu 21 dan B, 24. muda kan aku kawen? tapi skang pun ada gak org kawen muda hapeee..alamak luuu..howtongaaa..haha..cover!

aku ngan B nikah tarikh 3/4/99..

macam nak marah aku pun ada masa ni. hahahahha..aku maintain cool..saksikanlahh..terbukti! :)






Anak2 yang semakin membesar..moga jadi anak soleh n solehah, berjaya di dunia dan di akhirat.

korang faham ke ngan citer aku ni? harap2 lah ye..my luvly hubby is B. Jalallilmubin bin Sarom. aku rasa dalam gambar ni, muka kitorang takde beza. sama je smpai sekarang. tapi apa yg aku nak bagitau, dialah orang yang buat aku jadi macam sekarang. senyum, ketawa, ceria dan segalanya. hanya kerna dia...

dipendekkan citer, aku panjatkan doa agar jodoh antara aku dan B berkekalan. Buat B, aku tetap aku yang dulu walau kenakalanku banyak menguji kesabaranmu. aku sudah tidak mampu mengharungi masa pemulihan yang begitu menyakitkan. aku bisa lumpuh tanpa kehadiranmu di sisi..B, Aku sayang kamu!!

p/s: tah bila la pulak aku nk ngemas lagi..

ADIOSS

3 comments:

  1. Tak tahan tgk bunge atas kepale tu.. cantek je..

    ReplyDelete
  2. hahahha...lipstick merah oi!

    ReplyDelete
  3. ibu hani: kelako bila tengok banyak2 kali.
    mummy 2 haqq: ko nak tau sape mak andam aku ne? bik ayu!!! mcm opera cina!

    ReplyDelete